Gallery Chrysa

 

 

Nelly’s Από το Αϊδίνι στην Νέα Υόρκη 

 27-10-23 24-11-23

Nellys 

Μια μυθική φωτογράφος που έμεινε στην ιστορία για την συμβολή της στα νεοελληνικά πράγματα με τις εξαιρετικές φωτογραφίες όπως αναφέρει ο συλλέκτης Δημήτρης Τσίτουρας. 

Τα έργα της εξασκούσαν μεγάλη μαγεία και σταματούσαν ακόμα και τους βιαστικούς περιπατητάς λέει ο μεγάλος μας ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης

Ανήκε στους φωτογράφους που ήθελαν να αποδώσουν την φύση, συνεχίζει ο ζωγράφος τον Οκτώβριο του 1987.

Δεν έβγαζε ακατανόητα, τα ακατάλληλα προς βρώσιμων. 

 

Η Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη (23 Νοεμβρίου 1899 Αϊδίνιο  – 17 Αυγούστου 1998 Αθήνα ) γνωστή ως Nelly’s από την αγγλική υπογραφή της, ήταν Ελληνίδα φωτογράφος με διεθνή αναγνώριση.

Γεννήθηκε στο Αϊδίνι, αλλά έλαβε την πρώτη της μόρφωση στη Σμύρνη, όπου εγκαταστάθηκε η οικογένειά της μετά την καταστροφή του Αϊδινίου. Παρόλο που μετέβη στη Δρέσδη μαζί με τον αδελφό της για να σπουδάσει ζωγραφική, εντέλει την κέρδισε η φωτογραφία, στην οποία στράφηκε με δασκάλους τον Ούγκο Έρφουρτ διάσημο πορτρετίστα της Δρέσδης και τον Φραντς Φίλντερ.

Μετά την εγκατάσταση της οικογένειας στην Αθήνα του 1924, η Σουγιουλτζόγλου έφτιαξε το πρώτο της εργαστήριο επί της οδού Ερμού και ασχολήθηκε με τη φωτογράφιση πορτρέτων και θεματικών ενοτήτων κατ’ ιδίαν ή επί παραγγελία του υπουργείου Πολιτισμού. Πρόσφυγας ουσιαστικά η Ελληνίδα φωτογράφος απαθανάτισε πορτρέτα προσφύγων αλλά και σημαντικών προσώπων της εποχής της, όπως ο Κωστής Παλαμάς και ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ιδιαίτερη θέση στο έργο της κατέχουν οι γυμνές ή ημίγυμνες φωτογραφίσεις στην Ακρόπολη της Μόνα Πάεβα (Mona Paeva), πρώτης μπαλαρίνας της Opera Comique οι οποίες προκάλεσαν σκάνδαλο στην κοινωνία του μεσοπολέμου, όταν δημοσιεύθηκαν το 1929, στο γαλλικό περιοδικό Illustration. Στη σειρά “Παραλληλισμοί” επιχειρεί να συγκρίνει προσωπογραφικά βοσκούς και χωριατοπούλες με κούρους και κόρες για να αποδείξει τη φυλετική συνέχεια των Ελλήνων. Όταν το Υπουργείο Τύπου και Τουρισμού της δικτατορίας Μεταξά της αναθέτει το 1939 να διακοσμήσει με τις φωτογραφίες της το ελληνικό περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση της Νέας Υόρκης, η Σεραϊδάρη επιλέγει και χρησιμοποιεί αυτές ακριβώς τις φωτογραφίες κάνοντας ένα γιγαντιαίο κολάζ. Παρόλο που αρκετοί κριτικοί θεώρησαν τους παραλληλισμούς της αφελείς και αρκετοί τους συνέδεσαν με τη ναζιστική ιδεολογία της εποχής (το Τρίτο Ράιχ και ο “Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός” του Μεταξά), η ίδια η Nelly ήταν εξαιρετικά περήφανη γι’ αυτούς, και μάλιστα επιθυμούσε να τους εκδώσει σε αυτόνομο λεύκωμα

 

Nelly’s

A legendary photographer who went down in history for her contribution to modern Greek affairs with her excellent photographs, as the collector Dimitris Tsitouras says.

Her works exerted great magic and stopped even the hurried walkers says our great painter Yannis Tsarouchis

She belonged to the photographers who wanted to render nature, continues the painter in October 1987.

He did not take incomprehensible, inedible things.

Ellie Soyouultzoglou-Seraidari (23 November 1899 Aydinio – 17 August 1998 Athens ) known as Nelly’s from her English signature, was a Greek photographer of international acclaim.

She was born in Aydinio, but received her early education in Smyrna, where her family settled after the destruction of Aydinio. Although she went to Dresden with her brother to study painting, she was eventually won over by photography, to which she turned with Hugo Erfurt, the famous Dresden portraitist, and Franz Filder as her teachers.

After the family settled in Athens in 1924, Sooyoułtzoglou built her first studio on Ermou Street and began photographing portraits and thematic sections either in person or commissioned by the Ministry of Culture. As a refugee, the Greek photographer captured portraits of refugees and important people of her time, such as Kostis Palamas and Eleftherios Venizelos. A special place in her work is occupied by the nude or semi-nude photographs of Mona Paeva, the first ballerina of the Opera Comique, which caused a scandal in interwar society when they were published in 1929 in the French magazine Illustration. In the series ‘Parallels’ she attempts to compare portraits of shepherds and peasant girls with kouros and daughters in order to demonstrate the racial continuity of the Greeks. When the Ministry of Press and Tourism of the Metaxas dictatorship commissioned her in 1939 to decorate the Greek pavilion at the New York International Exposition with her photographs, Seraidari selected and used these very photographs in a giant collage. Although many critics considered her parallels naïve and many linked them to the Nazi ideology of the time (the Third Reich and Metaxas’ “Third Greek Culture”), Nelly herself was extremely proud of them, and even wished to publish them in a stand-alone album

 

 

 

Pictures of Nelly's

Photos Opening

Press n Friends

 Άρθρο για την έκθεση

olymposvoice.blogspot.com

 Άρθρο για την έκθεση

Pieria News

 Άρθρο για την έκθεση

Kapa News